inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

söndag 29 april 2012

det går ju inte så fort i högerfilen

Vår bästa tid är nu för nu är det vår och det är vår bästa tid för då blir vår natur grön o skön o vår trädgård lika så...
VÅR!!!
Ja, nu verkar det faktiskt som det verkligen är på G. Vårvädret och så småningom ska det övergå i rena rama sommarvärmen. I dag plockade jag fram och ut nya fina vilostolen. Röd och inbjudande står den där på altanen. Jag o några av brudarna invigde den direkt. Bad gubben ta kort på oss..men det går ju inte så fort i högerfilen som väl känt är. Så när han möjligtvis hade tänkt sig att göra det jag bett om ja, då, var vi långt borta. Hade invigt färdigt och full rulle med kvällsmatningen. Ja, ja, själv är bästa dräng/piga.

Vad mer är det som hänt då? - kanske ni undrar?
Inte mycket tror jag. Livet glider på. Jag lagar mat, äter o matar familjen och matar hundarna och matar katterna. Så lapar jag sol, katterna o hundarna lapar vatten. Jag fikar lite o hundarna fikar så gärna med mig. En liten valp ska flytta i morgon. Det är lilla pluto som ska bli "lapphund".
Låååångt ska han åka, dryga 90 mil. Han får en liknande kompis. En tjej, en egen tjej. Inte illa. Första gången på alla år som jag har kvar någon valp/kattunge så länge. Tidigare-dvs. under de dryga 20-23 åren jag avlat har det inte hänt att alla inte blivit sålda/varit tingade o flyttat när de varit leveransklara. Men det ska ju vara en första gång för allt. det är därför det känns lite annorlunda nu. Man fäster sig ju vid dem mer o mer för var dag. De får ju mer o mer personlighet för var dag. Nu är de 5 mån, de båda grabbarna som är kvar. Och i morgon eftermiddag åker lilla Pluto med sin nya familj. Så  återstår lilla Najde. Kanske hittr han någon ny familj kanske blir det vår lilla kille. det är utgångsläget i min avel, blir de inte sålda blir de mina nya familjemedlemmar. Kansk blir så nu. 

I morgon blir det Valborgbrasa i Tomta igen. Min granne som startade denna trevliga sed här i tomta, han sa att det är 10 års jubileum i år. Svårt att förstå att det har pågått så länge o ännu har vi inte tröttnat =)
Vi grillar o elden sprakar så härligt. Det är ingen dålig brasa vi brukar få till. I år har vi hjälpt till ordentligt då Världens bästa Anders var här o hittade motorsägen. Han sågade o sågade och sågade och...nästa dag drog han, Andrea o Gubben Jonas träd o kvistar hela dagen ner till blivande brasan.
Den blir magnefik. Och vi får ytterligare en minnesvärd valborg.

Men det är i morgon kväll det. Innan dess ska jag till veterinären och gå igenom lilla Pluto så allt är ok inför avfärd upp i Svearike.

Jag återkommer om nya upptåg och funderingar någon annan dag.
Till dess vill SUSS önska er alla:

Trevlig vår !!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar