inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

söndag 18 september 2011

...ska komma ihåg, men glömmer bort.

Är så trött på allt jag ska komma ihåg, men glömmer bort.
Är så trött på att jag aldrig kommer i håg allt jag borde minnas.


Men det finns ju något bra - 
m e m o r  y - foam = m i n n e s - skum. 
Det ädla materialet gör de madrasser utav. Slöseri med dyrbart material. Att jag ska sova och på en madrass i min säng - 
DET kommer jag ihåg.


Bättre då att injektsera detta fabulösa materia i mitt huvud, in i min sargade hjärna.
VIPS!!!! - skulle mitt komihåg slå alla rekord. Bort med alla kylskåpslappar och magneter, slut på fullklottrade almanackor. Allt detta kunde då få semester...
...jag skulle vara och förbli ett levande uppslagsverk.
N E * släng dig i väggen.
Men.....


....det är ju ännu så länge bara en dröm.
Får väl ta första steget.
steg 1 för nybörjare:
Köpa en minnesskumsmadrass.
Där får jag fortsätta drömma om mitt nya superminne.
Att koppla in sig på ett USB-minne är väl också bara att glömma...
well well Dream on baby.


Så här står jag nu och försöker komma ihåg vad jag skulle minnas och inte glömma bort att göra...ahh...får kolla i almanackan.
det brukar alltid stå någonting.
Är väl för att inte min hjärna helt ska rosta igen. bäst att hålla sig i trim till nästa månvarv.


Ha det bra då där ute- vilka ni är är inte lätt att komma ihåg- men ha det bra.
kramizar.








* National Encyklopedin.- stort uppslagsverk. 

2 kommentarer: