inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

fredag 9 september 2011

Liten vit fluffig marsmallow.

Nej, jag har ingen lust. Ingen lust alls.
Skulle vilja sova, läääänge.
I går hade jag tydligen telefontid. Positiva samtal allihop men ack så tröttnande. Min hjärna sa upp sig totalt - klarar inte att vara skärpt i flera timmar. Vid åttatiden var jag helt yr. Det blev sängläge med en ljudbok, men jag orkade inte koncentrera mig på vad de sa så jag slog av. Kunde jag sova då? Svar NEJ.
Varför är det så? Trött så man är halvdöd men knoppen tvärvägrar att knoppa in. Det är inte rättvist. Så jag klev upp efter någon timma. Rastade hundarna och tog en kopp te. Så ett nytt försök. Då slocknade jag till slut- med lite hjälp av medicamenter.


I dag har jag svirat runt på vägarna med Nicolechauffören. Vi var till Marieberg och kollade runt. Inte blev det så mycket handlande utav då de har fräckheten att sälja slut på var och varannan vara de annonserar ut. Då får de skylla sig själva. Nya hallmattor blev det i alla fall - lila !!!
Sedan for vi hem till vår zoobutik för att handla hundmat och ny borste. Men inte hade de det inte...jo, hundmat men ingen borste. Skulle köpt den i Marieberg. Trodde jag skulle vara en trogen "hemmakund" och köpa den här.Straffade sig direkt.

 Nåväl får shoppa någon annan dag, är säker och           övertygad om att jag kommer till Marieberg fler gånger.
 Men mycket och billig hundmat blev det- billig o billig...jo, 2 säckar till priset av 1. Det är bra när man har ett gäng att utfodra.



I dag hade vi väldigt vackert väder- det är jag glad över.
Varje solstråle är guld värd.    


Om jag är på dåligt humör och känner mig lite nere behöver jag bara slänga en blick på lilla valpen Jullan som fortfarande bor kvar här. Gud så gullig man kan vara. Som en liten vit fluffig marsmallow är hon. En titt på henne och hjärtat blir varmt som en solig sommardag. Eftersom sommardagarna är slut för detta år så är det en bra sak att ha en egen sommardag springandes runt här och vara ybersöt. Ett litet tag till får jag ha den ynnesten, sedan ska hon flytta till sin nya adress. Men just nu -  är hon min sommardag.


Nu ska jag kika lite på tv för omväxlings skull så ni får roa er själva ett tag. Ha det brakans bra ute i stora vida världen- där utanför Tomtatrakten.
KramiSussisar på er.

1 kommentar:

  1. Självklart ska du njuta av lill-sommaren som far omkring som en sommarbris i Tomta-gräset!!! Allt som kan pigga upp sinnet ÄR tillåtet...Jag är ingen pojkflicka bara för att jag tycker det är tillåtet...Hahaha! Det ÄR på riktigt! Kramelikram på sig o Marsmallowsen o alla andra 4-bentingar

    SvaraRadera