inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

söndag 2 december 2012

Om man inte har jobb så skaffar man sig lite ströuppgifter. Som att tex. spilla ut ett stort glas vatten över köksbordet. Jag är ju lite feg av mig ibland så jag hade inte fyllt det helt, rymmer 6 dl och jag hade bara i 5 dl. Behöver ju inte fylla det till bredden jämt heller...
Så med ett glädjetjut skuttade jag upp och sa JA!!! Vilken tur att just jag får torka bord, stol o golv mm så här på morgonkvisten. Just som jag hade planerat in en god macka o en kopp kaffe.

NEJ, det varken sa eller gjorde jag...jag gnisslade tänder och gratulerade mig till mina spretiga fingrar och fladdriga kroppsrörelser och till en halvt bortdomnad hjärna som inte har den ringaste aning om vad jag o kroppen håller på med.

Några smått förvånade hundar kika på mig och undrade nog varför det regnade inne. Ja, vad ska man säga? Mamma är en krake född i ett klantarsels kropp?
Eller en kropp som blivit ett klantarsel?

Hur som så var det bara till att torka o torka och SEN få i sig lite frukost...efter att ha micrat kaffet lite för varmt kaffe är godare än kallt.

Och om ni vill veta vad jag sa egentligen när glaset föll....efter att censuren tagit bort de "finare" orden...
OCKSÅ!

Kram o hej i ett snövitt vinterland. Idag är det första advent och jag tänker ta på mig många klädesplagg och fara på skyltsöndagen och känna julstämningen.
DET behöver jag. MYS.
Gör det ninoxå...MYS alltså.
Sussalongsong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar