inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

fredag 11 februari 2011

DET S N Ö A R !!!!!   Big time.

Att det ska vara så svårt att få lite vår. förstår inte. Så fort hoppet börjar värma mitt arma frusna vinterhjärta och jag hoppfullt såg ett o annat torrt grässtrå som kikade upp och någon liten bar markfläck så BAAAMMMMmmmmm kommer det snö igen. Och inte lite heller, det bara öser ner och blåser småspik. 
Det konstiga är att jag hade en massa roliga tankar o formuleringar i mitt lilla huvud när jag satte mig här vid tangentbordet, men nu verkar de helt bortblåsta...undrar vart de tog vägen. Kanske blåste de bort i snöyran. Kan väl säga att jag är glad att jag inte befinner mig i värmländska skogarna för att bevittna svenska rallyt, som somliga andra i detta hushållet. Kanske även han tycker det låter överdrivet att se det hela i levande livet så här dags och ångrar att han inte nöjde sig med att titta på tevesändningarna    
=^/
Inomhus är det i alla fall ok att vara. Bara jag håller liv i brasorna så är det tämligen gemytligt att befinna sig i mina rum. Mest i köket-som tydligen inte är något rum utan bara just ett kök. badrummet är inte något rum det heller...fast det har 4 väggar o en dörr. förstår inte riktigt det där, men å andra sidan är det så mycket här i världen som jag inte förstår så det där är bara en petitess i det myllret. 
Ska nog ta en liten rast och skriver vidare lite senare idag. känner att ispirationen inte var där den borde vara- jag inväntar de roliga formuleringarna och kommer tillbaka till tangentbordet Kram så länge.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar